OPDRACHT

Vanaf oktober is Ziggo gestart met een campagne die zich meer op de emotionele beleving van de extra TV pakketten richt: ‘Beleef elke dag een nieuw avontuur’. Zo had Ziggo in januari, i.s.m. Comedy Central, weer wat leuks voor haar klanten, namelijk de hele maand gratis comedy kijken. Maar hoe zorg je voor emotionele beleving in de maand januari?

STRATEGIE

Na december, met alle warmte en gezelligheid valt januari altijd vies tegen. En de voornemens zijn in week drie alweer overboord gegooid. Dit maakt januari tot een sombere maand, met Blue Monday als dieptepunt. Door deze maand de leukste zenders van Comedy Central beschikbaar te stellen, vrolijkt Ziggo je op wanneer je thuiskomt. Maar als je echt wilt opvrolijken, moet je dat de hele dag doen. Daarom kozen we ervoor om mensen live op te vrolijken via de uitlaatklep van Nederland: Twitter.

IDEE

Ziggo vrolijkt haar klanten op met de leukste zenders van Comedy Central. Tijdens Blue Monday, de somberste dag van het jaar, kun je de hele dag wel wat vrolijkheid gebruiken. Daarom werd men die via Twitter hun baaldag ventileerde direct en live opgevrolijkt. Een team van Ziggo, creatieven en cabaretiers produceerde een persoonlijk antwoord in de vorm van een videosketch. Zo werden mensen spontaan en persoonlijk verrast en werd hun persoonlijke baalmoment een stukje hilarische content voor iedereen.

Fb01 Fb02 Fb03
Fb03

Uiteindelijk maakten we 63 persoonlijke video's waaronder deze:

We kondigden de activatie een week ervoor via prerolls en owned media de hashtag en actie aan. Op maandag leunde we op de content zelf en zorgde we voor bereik met Facebook ads, tweets en video’s. Ook werkten we samen met Comedy Central en partners als Upcoming. Het unieke karakter van de campagne zorgde voor een waar PR-offensief, met exposure op nationale TV, Radio, online (vak)media en krant. Zo stond WNL al vroeg op de stoep:

Resultaten

We mogen spreken van een succesvolle campagne die de doelstelling dubbel en dwars heeft verzilverd.

Publicaties in de media

Een samenwerking tussen Ziggo, Eigen Fabrikaat, Wenneker.tv en Badaboom.