Van digitale like naar real like

Doelstelling

Nederlanders kennis laten maken met de Canadese provincie Alberta. Dat het de perfecte wintersport biedt en verrassend dichtbij is.
Secundair, meer wintersportreizen verkopen bij de aangesloten touroperators én het aantal passagiers verhogen op KLM vluchten naar Calgary, Canada.

Idee

Via een Facebookcampagne konden Nederlanders hun digitale Like plaatsen op de kaart van Alberta. Aan het einde van
de campagne werd deze digitale Like ook echt naar de gekozen plek gebracht, maar dan in de vorm van een wollen want.
Deze ‘Real Likes’ werden uitgedeeld aan locals, precies op de gekozen plek in Alberta.

Op deze manier maakten de Nederlanders kennis met de belangrijkste ski-gebieden én de Canadese locals.
Want aan de wollen wanten hing een kaartje met de persoonlijke gegevens van de Nederlandse deelnemer.
Waarmee de Canadese locals een berichtje terug konden sturen als bedankje.

Zo brachten we de Nederlanders en de Canadezen dichter bij elkaar.

De campagne

Allereerst werd Facebookpagina Wintersport in Canada opgericht. In de Facebookapp werden wintersportfans gevraagd
hun digitale Like te plaatsten in de bekendste wintersportgebieden van Alberta; Banff, Lake Louise of Jasper.
Met als extra trigger het winnen van een wintersportreis naar Alberta.

Door het gebruik van Google Maps konden de deelnemers alvast een kijkje nemen in Alberta en een mooie plek voor hun Like uitkiezen.
In een animatie zag je vervolgens je Like vanaf je huidige locatie, door middel van geotagging, naar precies je gekozen plek in Alberta vliegen. Deze persoonlijk animatie kon je weer eenvoudig posten op je wall.

Fb01 Fb02 Fb03

De Likes vlogen in de toepasselijke vorm van een wollen want echt naar Canada,
naar de gekozen plek. Er zat een kaartje aan met je foto en Facebook profiel,
zodat de Canadese ontvanger van jouw Like een berichtje terug kon sturen.

Fb03

Via een teaserfilm zag je de wollen wanten echt naar Canada vertrekken.

De reis was op de voet te volgen door de foto’s die werden gepost op Facebook.

Als afsluiting van de campagne werd er een film gepost van de hele reis van de wollen wanten.
In deze film werden deelnemers persoonlijk bedankt door Canadezen voor de ontvangen Like
en ondertussen werd je lekker gemaakt met beelden van de wintersportgebieden in Alberta.

Resultaten

In vele berichten bleken fans zelfs brand-ambassadors van wintersport in Canada.

De eerste vriendschappen tussen Canadezen en Nederlanders werden gelegd.

Wintersport in Canada, verrassend dichtbij.